09 juni 2005

Færdig med dugen

Så lykkedes det at få syet stof i min kniplede dug. Jeg var halvt færdig, da Sus kom forbi og fik mig til at "se" at stoffet bulede for meget. Jeg tog så konsekvensen og pillede det hele op igen.

Med ømme skuldre kan jeg så her præsentere det færdige resultat. Jeg er nu lidt stolt af den. Det er en stor tilfredsstillelse endelig at være færdig. Så nu har jeg en tomt kniplebræt, hvad mon jeg skal have startet der???

Nej, jeg må hellere få noget af alt det andet færdig som jeg har gang i.

Jeg er også næsten færdig med mine junisokker. Jeg har valgt Crusoesokkerne. Jeg opdagede så i aftes, at der var en knude på garnet, og da jeg var færdig med sok nummer et, kunne jeg se at striberne i Opal-garnet pludselig kom i modsat rækkefølge. Jeg har nu trævlet sok nummer to op, og startet fra modsatte ende af garnet og skal så, når jeg kommer til "knudepunktet" fra første sok, vende om igen og strikke fra modsatte ende af garnet. Ellers kan jeg ikke få de to sokker ens. Det er godt nok træls, men der er ikke andet at gøre. Jeg kan ikke acceptere at de ikke bliver ens når nu muligheden er der.

Ingen kommentarer: