14 august 2005

En weekend i kniplingens tegn

Fredag var jeg traditionen tro til Fredagskursus i Horsens hos Karen Trend Nissen sammen med Sus. Vi havde en rigtig god aften. Jeg fik gang i Danmarks Store Hjerte igen, den har ellers ligget i skammekrogen i flere år.

Lørdag morgen drog jeg så afsted til Kerteminde, hvor jeg skulle deltage i et kursus der hed Broderi med kniplepinde med Thea de Roode. Det var et super super godt kursus. Jeg nåede ikke så meget som jeg kunne have ønsket mig, men at snakke med veninderne, som jeg ikke havde set i et stykke tid, er jo også vigtigt.

Thea er bare knalddygtig til at vise os hvordan hun gør. Vi lærer altid en utrolig masse teknik, som vi kan drage nytte af senere. Hun forstår at sætte farver og teknikker sammen, og mange gange blev vores forslag om hvad man kunne bruge af garn lige ændret, for hun havde liiiiiiiige det rigtig garn i sin kasse. Så alt i alt er det ikke de farver jeg måske ville have valgt af mig selv, men hun har jo som regel ret i at det passer bedre sammen, det hun finder på.

Jeg glæder mig bare vildt til næste år. Sådan to dage med Thea - det var hele weekenden -ja de flyver bare af sted og jeg kan ikke forstå at opvask og tøjvask atter presser på.

Billeder må vente til senere. Mit kamera er ikke dukket op fra reperation, så jeg må lige vente til nogle af veninderne forbarmer sig over mig og sender mig nogle billeder.

Ingen kommentarer: