19 januar 2008

Opdatering uden billeder - de kommer senere

Ja, jeg så jo lige at min nabo linkede til mig, og til min skræk var sidste indlæg d. 25. november eller deromkring. Det måtte jeg jo have gjort noget ved.

Så her er lidt om hvad mit liv er foregået med siden. Før jul blev jeg færdig med at oplære den nye på jobbet i Ringe og så blev dagene brugt til at slappe af, købe julegaver og gå tur med Malte og Viktor, da Sus var på gigtcenter. Siden gik juledagene med hygge og julefrokost her i huset.

Efter nytår fortsatte jeg med hunde-lufte-ture og selvom Sus kom hjem fra gigtcentret, så var hun ikke i stand til at lufte endnu, så jeg går stadig tur, dog kun med Malte nu.

Men vi har også været i banken og lagt lån om og i den forbindelse lånte vi lige 250.000 kr ekstra, så vi kunne få nye døre og vinduer i, ny sydgavl og nyt gulv i stuen. Vi havde fået et tilbud på gavl i efteråret, men syntes det var dyrt, men omvendt kunne det ikke blive ved med at gå med en gavl der suger mere vand end en svamp. Så vi fik et tilbud fra en anden murer og han skulle kun have 50% af det, den første murer forlangte, så han fik lov og kommer nu på tirsdag.

Dvs at vi i denne weekend skal have brækket både yder- og indermur i gavlen ned - så der bliver koldt i soveværelset!!!! - vi har så brugt en del tid på at flytte ting og omrokere, så tingene ikke tager skade af lidt væde hvis nu uheldet er ude, og der er gjort plads i mit knipleværelse til at vi kan lægge vores madresser derind. Tømmeren er ved at lave loft i den ende af stuen, hvor vi har brækket en entre ned, som skal lægges til stuen så vi får en kontor-ende. Der skulle også lige laves hul til endnu et vindue og den gamle entre-dør bliver lavet om til et stort vinduesparti. Det bliver skønt med så meget lys ind i stuen.

Vores TV gik sig også lige en tur, vaskemaskinen er stået af, min opvasker kører på sidste vers og sådan går det bare med alt i øjeblikket. Der er indkøbt nyt TV og min mormor havde en halv-gammel vaskemskine stående, som vi nu kan slide færdig. Hun får nemlig vasket hos min mor. Opvaskeren får lov at leve så længe som den kan, selvom den halter en del.

Håndarbejdsmæssigt er det mest knipling jeg gør i. Jeg får strikket et par sokker en gang i mellem, men ellers går tiden bare så stærkt. Jeg underviser jo i knipling og det kræver en del arbejde med mønstre og indkøb af garn og andre materialer, men jeg nyder det. Jeg glæder mig dog til gavlen er færdig så jeg kan opholde mig i min rokkestue ovenpå igen og spinde på min rok.

Nu må det være opdatering nok for i dag - når mit kamera er opladet, sætter jeg lige nogle billeder på.

1 kommentar:

Risengaard sagde ...

Skal da love for at I går til den, sikke en omgang, når du andet end at rydde op..
Knus fra Inger