31 januar 2006

Friheden sluttede brat

Hvor kan der hurtigt ske ting og sager. I sidste uge færdiggjorde jeg min anden GAAA firkant af nummer 14. Jeg har nu efter 3 forsøg endelig fundet det rigtig garn. Det er noget meget tyndt merinould fra Ingeborg som når det laves om til 6-trådet garn, bliver et utroligt lækkert GAAA-garnvalg.

På det ikke fiberrelaterede plan er der sket en masse. Jeg tog torsdag formiddag ud til arbejdsformidlingen for at snakke med dem om et kursus i Navision C5 som jeg gerne ville deltage i 6 uger fra midt i marts. Det tog lige fem minutters tid fra jeg kom, så var jeg tilmeldt et andet kursus, dog også i Navision C5, men dette foregår hos noget der hedder ITA Group i Odense og startede allerede mandagen efter - altså i går.PUHA - prøv lige at spørge om jeg synes det gik stærkt.... Men jeg meldte mig og har ikke fortrudt endnu. Vi har brugt tiden til at lære hinanden lidt bedre at kende og så sidde foran computeren og forsøge at finde jobs eller praktikpladser. Det er først til allersidst i de 8 ugers kursus at selve regnskabssystemet bliver gennemgået. Derefter følger så 8 ugers virksomhedspraktik.Så det betyder jo at jeg ikke får strikket så meget mere, men jeg er dog startet på næste GAAA firkant - den på side 44. Jeg var næsten færdig da jeg opdagede at jeg havde brugt forkert pindestørrelse, så det blev trævlet op og nu er jeg næsten halvt færdig igen.
I aftes var jeg til håndarbejde sammen med 4 andre - vi mødes hver 14. dag cirka og har gjort det i 15 år. Kun med lidt udskiftning. Men jeg fik endelig taget mig sammen til at prøve at lave maskemarkører. Jeg har brugt fiskesnøre, men vil også lave nogle med wiretråd og stave fra smykkefremstilling. Det var faktisk rigtig sjovt og jeg skal bare have lavet en masse. Jeg skylder nemlig Dorthe noget og har lovet hende nogle stykker, så her er jo en lejlighed til at få betalt min "gæld".

Ingen kommentarer: