01 februar 2006

Jeg savner min bærbare

Hejsa allesammen.I forgårs - kom jeg hjem fra første dag på et 16 ugers forløb med både kursus og praktik - skide træt og med abstinenser. Jeg mener - jeg har gået hjemme som henholdsvis sygemeldt og arbejdsløs i 14-15 måneder med masser af kontakt med min computer og webstrik. Jeg savner den nærhed som jeg følte ved at kunne se alle mails næsten med det samme og så.... anti-klimaks... mandag eftermiddag - jeg kunne ikke komme på nettet. Jeg havde for lang tid siden skiftet den stationære computer ud med min bærbare fordi den stationære døde pludseligt en dag hvor min gemal syntes det kunne være sjovt at "lege" med sin vinkelsliber ude bagved, med det resultat at relæet slog fra og min computer døde......

Gudskelov for Rune, Sus' søn - han satte en ny strømforsyning i - men jeg havde så i mellemtiden vænnet mig til den bærbare og gad egentlig ikke skifte om igen, fordi jeg havde installeret nye programmer osv. - så jeg ventede og ventede uden at gide skifte. Rune spurgte godt nok på et tidspunkt om det hele fungerede som det skulle - jeg sagde - vent - jeg skal nok få tid og lyst og lejlighed til at skifte om - men ikke lige nu.....

Så mandag eftermiddag blev beslutningen taget for mig. Jeg har enten fået en virus indenbords eller også er der noget i stykker i computeren - jeg aner det ikke, men jeg kom hjem efter en hel dags kursus og kunne ikke komme på nettet - kan I forestille jer det drama jeg gennemlevede!!!! Og jeg skulle i byen om aftenen.....

Men jeg tog konsekvensen og skiftede den bærbare ud med den stationære - dejligt at være on-line igen, men GUUUUUDDDDD hvor er den stationære langsom i forhold til den bærbare!!!

Nå, men i forhold til så meget andet er jo kun et lille problem, gudskelov har jeg da stadig forbindelse til nettet. Jeg har dog også strikkeabstinenser. Jeg benytter nu pausen i håndboldkampen mellem Norge og Danmark til lige at få luft - for jeg strikker på livet løs - jeg skal nemlig ikke andet i aften. Tirsdag og torsdag underviser jeg i knipling, så de aftener er besat, og de dage når jeg af naturlige årsager ikke andet end kursus, indkøb af diverse fornødenheder, madlavning og så lige undervisning.

Pga. min depression får jeg nogle piller som har gjort at jeg sover godt og længe om natten. Men det er godt nok svært at vågne om morgenen og især at holde ud til det er sengetid. Jeg er konstant søvning og fuld af abstinenser.... og som I kan høre har jeg lidt ondt af mig selv, men jeg må jo lige huske på at jeg selv meldte mig til det det kursus som giver mig titlen: Økonomiassist - har I nogen sinde hørt om en sådan??? Jeg havde ikke, men giver det smør på brødet, er det OK med mig.... En understøttelse er ikke noget at skrive store historier om, når man mangler mellem 6 og 8.000 kr. UDBETALT om måneden.

Nok for nu - nu må kampen da være igang igen.

Ingen kommentarer: