18 marts 2006

Håndarbejdsmesse i Vissenbjerghallerne

I denne weekend er der håndarbejdsmesse i Vissenbjerghallerne, og da jeg kun har 10 km til Vissenbjerg er jeg jo selvskrevet gæst. Jeg ankom kl. ca. 10.15 og da var den alm. parkeringsplads allerede fuld. Vi blev ledt ind på et græsareal ved siden af. De der kom ved 11-tiden blev bedt om at finde parkeringspladser rundt om i byen, så der var MANGE mennesker. Jeg siger jer!!.... skub og mas - de første par timer var ulidelige og jeg fortrød jeg ikke ventede med at tage derop til om eftermiddagen, men da jeg nu var kommet, skulle jeg jo have det bedste ud af det. Jeg startede med at følges med et par knipleveninder - vi gik lidt rundt og jeg fik købt lidt kniplemønstre samt lidt kniplegarn. Senere mødte jeg så Inger og vi fulgtes så ad til midt på eftermiddagen, hvor hun og Christa kørte hjemad igen. Så slog jeg i stedet følge med Sus og Eva og vi tog til sidst hjem til Sus for at spise og strikke-hygge sammen med Lise som manglede en seng for natten, da hun skal på workshop deroppe søndag.Vi bestilte mad på det lokale pizzaria og fik strikket og snakket en del.
Her kan I se Eva i gang med pindene og Sus er ved at lære Lise lidt om hvordan man strikker "knopper" på Patchwork-jakken fra Marianne Isager.




Jeg kom selvfølgelig ikke hjem fra messen uden at have brugt lidt penge. Jeg har dog ikke købt et eneste nøgle strikkegarn, kun lidt kniplegarn til mine kursister, men Ashehoug's strikkebog til 150 kr (messetilbud) røg ned i posen samt lidt strikketilbehør.


Nogle små æsker til maskemarkører samt nogle maskemarkører, der ligner hængelåse. Derudover nogle dimser til at sætte på spidserne af strikkepinde og nogle maskeholdere, hvor man kan strikke maskerne med fra begge ender. De 3 dukker garn er selvlysende kniplegarn, til en uro med stjerner.Mit eneste absolutte mål hvad indkøb angår var at købe noget uld til at spinde. Jeg har ellers købt lidt Merinould, men har fået at vide at det ikke var så godt når man er nybegynder, som jeg jo er, så jeg fandt en bod hvor jeg kunne købe både Leicester, Gotland og Såne - aner ikke om det sidste er stavet rigtigt, men skidt med det - jeg har i hvert fald sådan noget uld.


Jeg fald også lige over en sjælehenter hos Skytten og sådan en ting måtte jeg bare eje. Så var jeg fri for at fuske med noget ståltråd eller hvad jeg nu havde fundet på. Jeg ved godt at "so ein ding" er uundværlig, så straks jeg så den, købte jeg den. Jeg tror han sagde den var lavet af enten en klaver- eller violinstreng, så jeg ville ikke kunne slide den i stykker. Den er bare "nuser" synes jeg og dagens bedste køb

Ingen kommentarer: