03 maj 2006

Frustration!!!


I går var Eva, Sus og jeg på besøg hos Kathe Lewis for at lære spindingens mysterier. Vi drog fro af sted i Sus' bil, da den bedst kan indeholde 3 kvinder to rokker samt en masse fibre. Desuden har hun jo fået også GPS, så ingen problemer der - bortset fra at den ikke havde noget gps-signal, men vi vidste da i det mindste adressen og hvilken afkørsel på motorvejen vi skulle af og havde også Kathes telefonnummer med, så vi fandt det da til sidst.


Det blev en meget hyggelig og lærerig dag, men nøj hvor er jeg frustreret. Jeg skulle jo lige lære både at spinde over fold, lave tejer og så det store mysteri: SHORT DRAW spinding. Om jeg fatter hvordan man gør - nej, så slemt var det heller ikke, men jeg har ikke helt fundet de vise sten endnu, hvad angår at spinde over fold og med short draw - prøv selv at se på billeder, hvor frustreret jeg ser ud. Indtil nu har jeg kun spundet efter kamgarnsmetoden, og det fungerer fint, skal lige have lidt flere snoninger på, men det problem løste vi ved at sætte snoren ned i en mindre rille og så sprang Kathe ellers min gamle møre rokkesnor. Gudskelov havde hun så lige noget der kunne bruges, så jeg gik i gang med at sy og vikle for at få snoren til at hænge sammen. Egentlig helt fint at prøve - så jeg ved det til en anden gang. Sus' rok krævede en del smøring, men den kom til at køre rigtig fint, så Sus fik også gang i spindingen. Eva havde jo spundet før, men det var længe siden og mente selv hun var at regne som nybegynder, men hun fandt hurtigt rytmen, synes jeg. Vi fik en masse viden med os hjem og nu skal der bare lige øves, når jeg altså er færdig med Jørgens forbistrede regnskab. I morgen skal jeg på skole til praktikopfølgning og om aftenen på Badstuen til strikcafé og "fire alen Merino" og lidt mohair af Karin Winnie Mortensen fra Vantinge - det bliver bare dejligt.

Ingen kommentarer: