12 maj 2006

Navaho-tvinding og Lancierdans

I går skulle min datters klasse på Vestfyns Handelsskole danse lancier for forældre og søskende. Zenia var for nærig til at give det vilde beløb det kostede at være del af en limousine, så hun fik Jørgens ven Jørgen til at køre sig i hans lille smarte folkevogn
Desværre fik jeg ikke taget et billede da hun steg ud, der var simpelthen folk overalt, men den er da nuttet og han havde pyntet den fint med flag. Der var masser af fine biler, også gamle amerikanerbiler og en enkelt nutidig sportsvogn, den var lidt lækker, men så meget dyr ud.

Her ses hun sammen med sin kæreste Anders. De er så søde sammen og meget forelskede og har snart kommet sammen i 5 mdr. Han synes godt nok det er lidt træls at hun til august rejser et halvt år til Kina, men til december skal han selv ind til militæret, så mon ikke den tid også går.


Her til formiddag har de sovet længe, en af Anders' venner overnattede også, så jeg har fået tiden til at gå med at øve mig i at Navaho-tvinde min forsøgsgarn. Det er en fin sammenblanding af hvid og grå merino, brun Corriedale samt en tot Alpaka jeg fik af Kathe. Det er mit første forsøg med short draw, og da det er spundet efter hinanden for at prøve hvordan de forskellige fibre var, mens jeg øvede mig på short draw, ja så tænkte jeg at jeg også lige skulle prøve Navaho-tvinding, for at få de forskellige farver bedre adskilt, men også fordi jeg ikke gad spinde en spolefuld mere til at øve mig på. Det er da så smart at man bare kan Navaho-tvinde hvis man kun har en spole af noget. Der ses resultatet, meget spøjst, men sjovt og jeg kan godt lide at kunne se og føle de forskellige fibre, så de skal i min

Ingen kommentarer: