27 juli 2006

4. dag på plantefarvningskursus og teltet er kommet

Plantefarvningskurset jeg deltager i, foregår i det gamle vaskehus på Krengerup Slot, i hvis udbygninger Hørvævsmuseet også befinder sig. Der til højre ses udsigten fra vaskehuset ud over den lille sø. Her til morgen gik-stod-lå der et svanepar og 7-8 ællinger på vejen, så jeg måtte ganske langsomt "skubbe" på for at kunne komme forbi. Svanefar var rigtig gal i skralden, men jeg kom dog forbi.



Prøv lige her til venstre at se lamperne i vaskehuset!! Man er selvfølgelig nødt til også at have krone på lamperne selv i vaskehuset - de er bare så smukke, at jeg næsten ikke kan stå for dem.
I dag startede vi dagen med lysbilleder og fortællinger om plantefarvning og historien bag. Det var rigtig interessant og jeg skal helt sikkert have fat i noget histore og læse mere om det.


Her til højre ses noget af det potteblå garn vi har farvet, noget af det skal ned i krukkerne igen og noget er færdigt og skal bare skylles og vaskes når det er tørt. Det er utroligt så flotte blå farver vi kan lave.
Da jeg havde fri, skulle jeg først hente et par lagkagefade hos mor, aflevere dem hos svigermor, aflevere en bog på biblioteket, hente mormor i Middelfart og levere hende hos mor, tilbage til svigermor og fylde bilen med havemøbler vi skal låne lørdag, ned og handle lidt ind, hjem og lave mad. Da jeg kom hjem, var min søster, svoger og nevø i gang med at samle det ene telt vi skal bruge på lørdag sammen med Zenia. Midt i det hele fandt vi lige et hvepsebo i græsplænen, så dem skal vi lige have slået ihjel inden lørdag, ellers kommer gæsterne nok til at sidde som på nåle.
Jeg er bare sååååå træt - jeg mangler bl.a. at give badeværelset den helt store tur, men måske i morgen aften og hvis ikke i morgen aften, ja så SKAL det være lørdag eftermiddag inden gæsterne kommer, men jeg har næsten ingen energi tilovers når dagen er ved at være slut. Jeg glæder mig helt viiiiiiiiildt til mandag, hvor det hele er overstået.

Ingen kommentarer: