26 juli 2006

3. dag på plantefarvningskursus og fibre fra Mjang




Så er endnu en dag på plantefarvningskurset overstået. Vi har nu efterhånden lavet en del og en masse er tørt, så vi er også begyndt at vikle det til små prøver som vi får med hjem på lørdag. Godt jeg har ferie, for med alle de ting jeg har gang i, så ville et job i denne eller næste uge, virkelig komme på tværs!! Vi startede dagen i dag med at besøge magasinet på Hørvævsmuseet, som har arvet Ingeborg Mule Henningsen farveprøver og alle hendes bøger om farvning og vævning. Derudover også den hjørnesofa/slagbænk som Mule brugte når hun underviste. Det var vildt spændende og hold da op der er mange farver - det er da helt vildt og meget inspirerende.Jeg købte også en bog der er skrevet af Mule der hedder Livets væv - Erindringer fra et virksomt liv. Den glæder jeg mig meget til at læse.
Her ses så på opfordring de fibre jeg købte i Mjang. Lidt blåt/hvidt merino. Jeg glæder mig meget til at se hvordan det ser ud, når jeg får spundet af det.

Jeg købte også samme slags merino, bare i røde og bordaux farver. Desværre er billedet af den røde ikke så godt - solen var vist for stærk, men man kan vist godt ane den bordaux farve alligevel.


Derudover købte jeg også noget rigtig GUF. I rødlige og grålige farver købte jeg også noget merino/silketops. Det er så ufatteligt flot og blødt at I ikke kan forestille jer det.

Ingen kommentarer: