25 juli 2006

Jeg ved hvor mine baller, ben og fødder sidder!!

Som fortalt i går er jeg jo på plantefarvningskursus. Jeg startede med at være på uldholdet i går. Vi skulle vaske og skylle knap 2 kilo uld og der er ingen borde med god arbejdshøjde, så i går stod to af os enten med røven i vejret eller sad på hug. Det kan mærkes idag, især fordi vi også i dag har brugt de samme muskler. Men det er så skide sjovt, at jeg er glad for, at jeg valgte at bibeholde min tilmelding, selvom vi skal bespise 75 mennesker i haven på lørdag.

Her ses min gryde fra i dag, hvor jeg satte den gryde med tørrede egeblade i kog, som blev iblødsat i går. Efter at have siet bladene fra og haft garn i farvebadet op til flere gange og til sidst tilsætning af jernvitriol, endte garnet med at blive gråt, men desværre glemte jeg at tage billede af det grå garn efter at have hængt det til tørring.
Her ses det garn der har ligget i Indigo-farvet mande-urin. Man kan vist lige ane, at noget af det stadig er grønt, men det forsvandt så snart det blev iltet. Det blev derefter senere på dagen hængt til tørre og sidst på dagen afgjorde vi så hvilke bundter, der skulle tages fra og hvilke der skulle farves yderligere. Pga bundfald i krukken kan der nemlig godt være uens farvning og det er jo ikke lige det vi er ude efter her, så det skulle lige have en nat mere. Men det er bare lige mine farver, jeg elsker dem, men at holde frokost i det grønne med dette garn hængt til tørre et godt stykke derfra, kan være en blandet fornøjelse, men resultatet bliver det hele værd og ingen mistede appetiten når der lige kom et vindpust. Vi er vist efterhånden hærdede.

Ingen kommentarer: