24 juli 2006

Spindeabstinenser og hvad jeg har fået tiden til at gå med.....







Jeg har haft travlt, jeg har været på kniplekursus i Horsens, derefter kniplet en del lommetørklæder fordi jeg på et tidspunkt gerne vil lave en udstilling. Jeg har været til strik-in hos Britta Amor, besøgt Kirsten, set Tour de France, været på vifteudstilling på Gl. Estrup, været et til et hav af familiefester - alle fylder rundt i år!! næsten, vi forbereder studenterfest og i denne uge er jeg på plantefarvningskursus. Nu er jeg ved at have spinde-abstinenser!!Da vi var til strik-in hos Britta fik jeg ikke taget mange billeder. Det var bare for varmt, men jeg fik dog købt garn til endnu en Zig Zag - ja på et eller andet tidspunkt må jeg vel få startet en op!! Man er vel optimist.
Her er det bedste billede fra den dag - det er Nelly og Christa der får sig en digitalkamera-snak.
Så fik jeg travlt med at besøge arbejdsformidling og fagforening som synes jeg snart skal i aktivering og jeg skulle også lige bevise at jeg VAR og ER aktiv jobsøgende. Men der blev dog tid til at køre datteren til møde i Sønderborg ang. hendes nært forestående 6 mdrs ophold i Kina, hvor hun skal lære kinesiske børn engelsk. Jeg havde så spurgt Kirsten om hun ville have besøg, men hun var gårdbutik-passer hos Elin i Mjang, og det var SLET INGEN hindring, for så fik jeg også lige set den butik og købt lidt flere fibre til lager. Fibre kan man jo som bekendt IKKE få FOR mange af, vel??
Her ses Kirsten i vores hyggekrog, hvor hun er i gang med at spinde det blødeste lækre alpaca. En rigtig dejlig eftermiddag med kvalitetstid. Jeg hyggede mig bravt og vi fik både snakket og spundet og strikket.

Ugen efter var jeg sammen med en knipleveninde Lonnie på besøg på Gl. Estrup, hvor der i øjeblikket er en vifteudstilling og ydermere gratis adgang om tirsdagen. Så jeg drog afsted mod Storring, hvor Lonnie bor og efter en forfriskende kop te drog vi mod Gl. Estrup. De penge vi sparede i indgang fik vi hurtigt brugt til bøger. Udstillingen var vildt spændende og jeg kom til at købe en bog om vifternes historie og en om gamle håndarbejdsremedier. Der røg også lige et par billige kinesiske vifter med i posen.

Efter en travl weekend med gang i den - der blev klippet hæk, rettet kanter på græsplænen, fræset et stykke ukrudt som skal blive til græsplæne en gang, vasket vinduer ud- og indvendigt og ordnet fliser på terrasen, dvs. høstet ukrudtet.... ja så meldte mandag morgen sig med nye udfordringer.

Jeg har meldt mig til et ugelangt plantefarvningskursus og vi er desværre kun 5, så vi får nok ikke så mange prøver med hjem som andre hold, men vi er ivrige. Jeg ville dog ønske at I kunne lugte dette billede. Det er mande-urin med en pose Indigopulver. HOLD DA KÆFT hvor lugter det stramt, men når man som jeg er vild med blå, ja så holder man da bare ud og i løbet af dagen vænnede vi os da til det. Sjovt som garnet er grønt når man tager det op og når det så bliver iltet, så kommer den flotteste blå farve frem.

Jeg glæder mig meget til hvad vi nu skal lave i dag. I går blev vi delt op i 2 ulddamer - 2 hør- og bomuldsdamer og en silkedame. Jeg var på uldholdet, da jeg jo nok mest kommer til at gøre i uld. Det var hårdt arbejde at vaske næsten 2 kilo garn og så bejdse en del af det bagefter. Derefter satte vi ting i blød til i dag, bl.a.: chochinille, ellekogler, egeblade, kraprod og en ting mere som jeg har glemt. Er spændt på hvilke farver det bliver til. Mere om de senere.

Men jeg kan godt mærke, at jeg trænger til at spinde igen, men jeg har ikke ro i hovedet til det. Jeg glæder mig vildt til at prøve min lace-flyer, men nu skal Zenias fest på lørdag overståes først. ca. 75 mennesker til havefest - hold da op vi er åndssvage, men det er hele den pukkelryggede, nogle få venner og så Zenias venner, så det skal nok blive sjovt - men også hårdt mens det står på.

Ingen kommentarer: