04 december 2006

flinke knipledamer og julehygge hos mormor

I sidste uge afsluttede mit kniplehold i Vissenbjerg sæsonen. De giver gave, både når vi afslutter til jul, men også når vi afslutter om foråret, og jeg protesterer slet ikke....


I torsdags fik jeg denne Årets Kalenderstage og lys 2006 fra Holmegård. Den er jeg meget glad for og jeg vil tænke på dem når jeg tænder lyset. Måske bliver det først næste år, da jeg havde indkøbt kalenderlys og der er jo grænser for, hvor mange jeg kan nå at "fyre" af, selvom Jørgen ind i mellem mobber mig lidt med mit såkaldte "lysshow", men ingen aften uden stearinlys og slet ikke om vinteren - jeg har ALTID et mindst 1 stearinlys tændt og gerne flere.


Når vi når til sidst på kniplesæsonen, er jeg traditionen tro ved at være "brugt". Jeg ELSKER at undervise og kunne slet ikke undvære det, men sidst på sæsonen, glæder jeg mig meget til at få mine aftener igen, hvor jeg selv kan bestemme hvad jeg skal lave og kan deltage i diverse arrangementer rundt omkring. Især er jeg gal over at alle strikkecaféer både i Assens, Odense og Fredericia er torsdage. Hvad fanden er der galt med mandag eller onsdag for den sag skyld? ja jeg spø'r bare....


Men så har jeg da heldigvis selv lavet en håndarbejdscafé een gang om måneden og det er altid anden onsdag i måneden, så jeg i hvert fald selv kan deltage.


I går var hele min mors familie samlet i fælleshuset hos min mormor, der bor i Middelfart. De eneste 3 der ikke var der, var min datter Zenia, der jo som bekendt er i Kina, og ellers min bror og svigerinde - de skulle til barnedåb og da min svigerinde skulle bære og min bror være fadder, så måtte de jo hellere stille op. Men vi hyggede os meget, dog er jeg lidt ked af at min mors familie synes der skal ryges så meget. Men jeg vil forsøge at snakke med dem næste år, det er en plage at være i stue med SÅ mange rygere - og ikke nok med at de ryger - de ryger MEGET. Hovedpine, ondt i øjne og hals og en næse der løber er resultatet. Og tøjet er lige til at smide til vask når man kommer hjem.


Men vi plejer at mødes over en kop kaffe/te - vi hyggesnakker lidt og får en god frokost, alle har noget med og vi laver stort ta-selv-bord. Når der er spist og ryddet til side, går vi, der vil, en lang tur. I går var der kræmmermarked og ekstra lang gågade i Middelfart, så der var en del der fik brugt lidt penge. Jeg købte 5 kæmpestore lys for 50 kroner, jeg fandt også en lækker butik der hedder The og Idé - der købte jeg to slags te og et par dåser, dem kan man aldrig få for mange af. Ja, det er min mening, spørg lige min familie om de mener det samme - de gør de ikke, mærkeligt nok.


Efter gåturen, er der gjort klar til banko: alle får to plader og efter min fars død, er det nu min ene morbror der råber op.
Se selv hvor mange gaver der skulle fordeles. Alle vandt mindst 1 gang og nogen vandt bare HELE TIDEN. Min kusines mand vandt vist 10 gange og var næsten flov til sidst.

Ingen kommentarer: