23 november 2006

Hyggelig aften i Bente Rønbergs selskab



I aftes drog Sus og jeg mod Fredericia, hvor vi var tilmeldt en workshop i vævestrik med Bente Rønberg. Vi var alle dybt koncentrerede og fik lært flere variationer. Som det fremgår af billedet var der gang i den og vi havde nærmest ikke tid til at holde kaffe/te-pause.

Lund+Lund er bare den fedeste butik og de er bare så søde de to Lund'er. Vi blev budt velkommen i døren, vi kom lige i sidste øjeblik, og der var indkøbt nye stole siden sidst, så alles rygge kunne holde til at sidde der og kagen til kaffen var som sædvanlig bare god.


Her ses nogle af Bente Rønbergs modeller og strikkeprøver, det var virkelig noget der satte gang i "strikkelysterne" på mig. Jeg har længe ikke haft det store overskud til at strikke, så jeg nød virkelig aftnen og er simpelthen vild med mange af hendes modeller. Det er helt sikkert at der skal prøves mere af den slags på et tidspunkt.


Som det måske kan anes på billedet til højre, så er det tidspunkt måske ikke så langt ude i fremtiden, for mens vi holdt kaffe/te-pause, kom mit blik til at vandre opad på garnreolerne, og der var en lang række strikkekits linet op foroven. Jeg var bare ikke høj nok til at nå dem, så jeg spurgte en af Lund'erne om de lige ville lade mig se på denne pose, og som I kan se, kom den med mig hjem. Jeg faldt fuldstændig for disse farver, og da det så samtidig er vævestrik, så kunne det da ikke være bedre. Det er Hanne Falkenbergs Lascala. Nøøøøj hvor jeg glæder mig til at komme i gang, men det bliver nok først i løbet af weekenden eller i næste uge. Men flot det er det altså....













2 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Lascala ser hamrende flot ud. Er spændt på at se den, når du er kommet i gang.

Bente Rønberg er SÅ inspirerende.

Hilsen
Mette G.

Fríða sagde ...

nej, sikke farver Connie! glæder mig til at se når du begynder at strikke det op.
hilsen fra Island
Frida