05 august 2007

Patchworkkursets frembringelser

Forrige weekend var jeg på patchworkkurset hos Quiltegavlen i Augustenborg. Det var Lene Friis som underviste og der åbnede sig en helt ny verden for mig.

Vi skulle have vores symaskiner med og selvom jeg både havde og stadig har en fornemmelse af at jeg mest bliver til at sy i hånden, så var det sjovt at prøve at sy patchwork på maskine. Men det bliver aldrig det jeg kommer til at holde mest af.

Her ses det sidste jeg fik "jappet igennem" Vi var næsten færdige med kurset og jeg skulle lige nå at lave denne Square Dance. Selvom den er lidt skæv hist og pist, så fattede jeg dog systemet og kan til hver en tid lave en ny.


Vi lærte også en smart teknik til at få syet nogle blogge ud af alle vores rester. Jeg måtte jo grine lidt, da jeg ingen rester har endnu, men vi fik alle en håndfuld rester af hende og så gik vi ellers igang uden at spekulere på i hvilken rækkefølge vi satte stumperne sammen. Det var rigtig sjovt og bliver da noget jeg nok vil prøve igen på et tidspunkt.


Jeg lærte også at lave - jeg tror det hed - indfældede hjørner i Japansk Foldeteknik. Først fik jeg hjælp til at lave en og så lavede jeg lige en mere, for at være sikker på at kunne finde ud af det.


Mit første projekt var at lave disse jordbærfelter i japansk foldeteknik. Det var rigtig sjovt og jeg fik mange fif - både til stryning og syning og glæder mig til tiden tillader mig at lave lidt mere af det. Jeg nåede at sy to og har klippet til ni felter, men vi skulle jo også nå andet.


Lidt log cabin nåede jeg også lige at prøve.


Alt i alt en utrolig dejlig weekend og vi hyggede os rigtigt sammen. Jeg kunne godt finde på at tage derned igen. Om ikke andet så for hyggens skyld. Det er da utroligt som vi blev opvartet. Hele tiden pauser og maden blev serveret - i øvrigt en utrolig lækker mad.

3 kommentarer:

Hannestrik sagde ...

Hej Connie. Sikke en masse spændende ting du har fået lavet på det kursus. Jeg kan godt forstå at du gerne vi på sådan et igen en anden gang. Hilsen Hanne H.

Ulla sagde ...

Verkligen en trevlig kurs och vilka härliga kombinationer av tyger.
Ulla i norra Sverige

Laila sagde ...

Hej Connie
Dejligt at du kunne lide kurset, jeg var med første gang for et år siden. Og jeg er helt solgt, det er ren luksus og ferie for mig. Jeg snuppede en uge og en igen i år. Har også meldt mig til weekendkursus med Log Cabin.

Var det ikke en ide at sende dit indlæg til f.eks. Kuldemagasinet, så flere kunne læse om det? Jeg ved ikke om du er medlem af Dansk Patchworkforening, men det kan da bestemt også anbefales. Jeg skrev til bladet sidste år.

Mange hilsner
Laila Mogensen