18 oktober 2007

Lidt FO's

For meget meget lang tid siden blev jeg færdige med disse sokker. Det var på et tidspunkt, hvor der ikke rigtigt var gang i andet og et par sokker til kurven kan man jo altid bruge - så har folk lidt at vælge imellem når de komme og spørger om sokker.


Jeg har ellers i meget lang tid også strikket på Karen Noe's Super Karla sjal og det blev færdigt en gang i september, men jeg fik det ikke lige blokket. En dag tænkte jeg: nu skal det være og jeg smed det i vaskemaskinen på uldprogram - 0 grader - det gik fint. Desværre gik der et stykke tid før jeg fik det ud af maskinen, så det stank ganske forfærdeligt - så jeg tænkte et lille skvat skyllemiddel og som tænkt så gjort - det gik fint - men men men - jeg havde glemt at sørge for at maskinen ikke centrifugerede til sidst - og inden jeg opdagede det, ja så var det for sent. Så sjalet blev lettere filtet og slet ikke den store vams som jeg havde drømt om. Mønstrene kan knaps ses, men en person, der ikke er så tyk som mig kan sagtens bruge det, så jeg tror det bliver en gave en gang. Ærgeligt - men jeg må jo bare strikke et nyt.



Til sidst vil jeg bare vise et par sokker som blev færdige under strikkefestivalen. Hvor jeg forøvrigt brugte min nye mobil som kamera og da den var spritny og først blev brugt der og jeg IKKE havde læst brugsanvisningen, så var der noget i opsætningen af kameraet der ikke gik godt. Jeg havde ikke defineret hvor mobilen skulle gemme billederne. Så der blev slet ingen gemt overhovedet - piv piv - jeg havde nemlig især taget et billede af gulvet, som jeg måske ville bruge til et patchworkprojekt - men der er nok andre der har et billede, så det kunne være værre.

Ingen kommentarer: