26 maj 2010

Jobsamtale, hygge og friskbagte boller

Hvad får man tiden til at gå med når der bare ikke er nogen jobs i Syddanmark og slet ikke på Fyn???, jo man hygger sig.

Den sidste 1½ uges tid har der været 3 jobs indenfor mit fag i Syddanmark, et havde jeg søgt, et 2. var over mit niveau og det sidste var i Tønder!!! og sådan har det bare været i næsten 14 dage. Her til morgen da jeg som led i mit computermorgenritual checkede jobnet, var der 1 - siger og skriver 1 job og det ligger i Esbjerg!! Jeg synes det er frustrerende og med det regeringen så har sat i værk - 2 års dagpenge fra og med 1. juli som er lige om lidt - jeg tror da og håber på at der findes et sted for mig, hvor chefen kan tale ordentlig og hvor man kan få lov til at være sig selv. Men håbet bliver ikke bedre af sådan et lovforslag.

Men jeg har så valgt at hygge mig resten af dagen, når først jobsøgningen er overstået, i går havde jeg besøg af Sus, vi skulle til Assens fordi hun skulle bytte noget garn som hun havde fået til overs. Anledningen var også at det var første dag Storms Galleri havde åbnet den nye butik Østergade 54 i Assens. Det er en lækker garnbutik, hvor der både er plads til den ældre fru Jensen som kun strikke i akryl og så vi andre der gerne vil have "rene" garner af lækker kvalitet.

I dag har jeg besøgt en veninde og vi har også strikket og drukket te og det er så livsbekræftende. Hun havde også den største lækreste hund jeg længe har set. En New Foundlænder med savlet hængende ud af munden men så kærlig og lige til at knuselske. Den faldt jeg bare for pladask. Vi har aftalt endnu et hyggemøde, men det er jo på betingelse af om jeg får det job jeg skal til jobsamtale for i morgen.

Ca. 8.30 til morgen ringede en person og sagde at han havde brug for en vikar i 3 mdr her i sommer og om det var noget for mig. Vi aftalte så en samtale i morgen kl. 9.30 - det er altid spændende og må jeg indrømme, med en vis bæven i kroppen man gør sig klar til sådan en samtale, men modet har jeg da endnu. Har trods alt kun været ledig i knap 1 måned. I aften får jeg også strikkebesøg og da vi ikke havde flere boller i fryseren, gik jeg i eftermiddags i gang med at bage en hjemmekomponeret grovbolleopskrift og der blev 5 plader - tror det var 81 boller jeg talte til. Så er det spændende hvor længe de holder, for jo flere boller jeg bager, jo mere forvænte bliver familien og jo flere synes jeg de spiser, så jeg ved ikke rigtig om jeg skal blive ved, men jeg nyder det, så foreløbig tror jeg det går. Måske er der ikke overskud når og hvis jeg får det job.

Nu skal jeg måske endnu en sommer arbejde med kun 1 uges ferie - gjorde jeg også som vikar for 2 år siden, men det må så være sådan. Godt vi ikke har råd til at holde ferie ellers pga min opsigelse og finanskrisen. Intet er så skidt at det ikke er godt for noget, siger man jo.....

2 kommentarer:

Kristine sagde ...

pøj pøj med i morgen

Lenka sagde ...

Hej Connie
Tillykke med vikariatet!
OG så har jeg lige noget harme jeg vil af med!
Du nævner gamle fru Jensen som kun vil strikke i akryl og så jer andre der vil strikke i kvalitetsgarn.
Det føler jeg mig meget, meget stødt over!!!
Jeg - og mange andre jeg kender - kan nemlig ikke holde ud at gå med tøj der er strikket af rene uldgarner.Både fordi de er for varme og fordi vi er nogle sarte sjæle der synes at uld kradser helt vildt!
Men også fordi der faktisk findes nogle rigtigt lækre kvalitetsgarner af akryl som man kan strikke virkeligt lækre ting af!
Mange venlige hilsner
Lene Thybo