24 september 2006

Rokketræf på Hørvævsmuseet

I dag var dagen for årets rokketræf på Hørvævsmuseet. Programmet lød på foredrag med Bente Borgstrøm fra Hillerød. Hun fortalte hvordan hun startede med at spinde i sin tid og viste os en masse meget meget lækre fibre. Det var en knaldgod dag og hun var meget interessant at lytte til og folk spurgte og hun svarede og der var en fin dialog os alle imellem. Bente har også en hjemmeside, som absolut er et besøg værd, når hendes web-camera kommer op og køre igen kan man se hende sidde og spinde. Her ses hun ved sin Riberok 3 - sådan en gad jeg god eje, så hvis du har en du vil af med, så sig bare til!!!

Efter vores frokost var det så tiden til at vi selv skulle i gang med at spinde og der var mødt masser af folk op, vi var vist et par og tyve i alt.
Nogle havde spundet i mange år og en enkelt havde aldrig prøvet, men hun kom i gang og mon ikke hun også snart melder sig ind i Uldkredsen Vestfyn?
Aida ses her til højre, og vi kan rigtig se hvor koncentreret hun er.
Her er endnu et stemningsbillede og der blev både snakket, spundet og udvekslet erfaringer. Bl.a. lærte Karin Hørkilde folk at Navaho-tvinde, hun kaldte det bare at hækle, hvad det jo også er og det var der faktisk nok kun Sus og jeg der havde set før, så det vakte vild jubel.
Karin var kommet helt fra Esbjerg for at være med og hun havde medbragt en masse fibre, som hun selv har farvet og der røg da også lidt med hjem i posen. Men jeg havde jo netop hævet lidt ekstra kontanter til samme formål, så det er helt OK.
Der hvor der ligesom er en stor "dal" er der hvor de fibre jeg købte lå (rødme rødme) Nå, jeg købte nu ikke mere end jeg havde regnet med, så er det vel helt OK og det er bare lige mine farver.
De to ens bundter er merino og det til højre er alpaca. Uhmm hvor jeg glæder mig til at spinde af det og så er der kun 2 uger til jeg skal til spindetræf igen, denne gang i Ølufvad, ovre vestpå i Jylland. Det bliver dejligt - jeg elsker bare sådan nogle dage, hvor man er sammen med folk der har samme interesse og mani som jeg selv, det giver et stort "kick".

Ingen kommentarer: