10 september 2006

Sikken en dag..... puha........hmrph.....






Dagen startede fint. Sus og jeg drog til Fredericia, hvor vi skulle deltage i en domino-workshop hos Lund + Lund med Vivian Høxbro. Det er en KANON god og hyggelig formiddag og eftermiddag. Tænk jer, vi har 9 webstrikkere ud af et par og tyve damer - det er da helt vildt, synes jeg i hvert fald. Hvis jeg husker rigtigt var vi: Christa, Bente V, Anne, Laila, Anette, Sus, Dorte, Pia og jeg.
Vi fik også reklameret så meget at Vivian måske selv vil være med. Christa havde sedler hun rask væk delte ud af, hvor der stod lidt om Webstrik, og det var sådan at folk næsten undskyldte hvis de ikke var medlem af enten Webstrik eller Gavstrik. Vi var da nogle stykker Gavstrikkere også.
Da jeg så kom hjem - havde planlagt hyggelig middag med en af mandens livretter, da vi har 18 års bryllupsdag i dag. MEN MEN MEN - der gik ikke længe før jeg så dette syn og Jørgen i fuld firspring frem og tilbage mellem bil og værksted. Jeg styrtede ud og blev straks sat i gang med at hente flere kasser til opbevaring af hydraulikolie. Jørgen havde kørt brænde det meste af dagen og et net, som han bruger til at spænde over for at træ ikke skal falde af under kørslen, havde sat sig fast i kardan-akslen (hedder den det?). I stedet for at blive omme bagved og klippe nettet fri, kørte manden lige om foran, for der var bedre at lægge mente han - DET SKULLE HAN ALDRIG HAVE GJORT!!!!!
Det kommer nok til at koste ca. 20.000,00 kr.Resultatet ses her til venstre. Kraftudtaget er simpelthen revet ud af gearkassen. Der kom olie og der kom meget olie og det kom meget hurtigt ud - jeg smed tomme kasser ned til ham og han skiftede dem ud efterhånden som de blev fyldte og til sidst var der løbet mellem 150 og 200 liter olie ud af lastbilen, så kunne han endelig få tid til at hente noget grus og smide på det der var endt på vejen. Så Jørgen og jeg skovlede og fejede og skovlede grus og fik inddæmmet og opsuget olien. Da olien var opsuget af gruset, kørte han det om i en tom container bagved og nu er det ikke så synligt på vejen mere. Jeg gik i gang med at vaske kasser rene for olie, så de kan bruges igen en anden gang - godt med et badekar og sulfo og så blev der ellers lavet mad alligevel.
Jørgen havde drømt om at vi skulle ud og spise, men det orkede vi rent ud sagt ikke, da vi var færdige med at rydde op, så jeg lavede mad og vi spiste og blev samtidig enige om at tage MINDST 18 år mere.
Sådan en dag savner jeg Zenia meget - hun hyggede altid om os når vi har bryllupsdag - men hun er jo i Kina og endelig har hun fået oploaded nogle billeder, så vi kan se hende i hendes undervisningsuniform. Hun har også en hjemmeside: http://www.zenias.dk/, hvis nogen har lyst til at læse om hvordan det går.

Ingen kommentarer: