05 oktober 2006

Festivalsjalet er færdigt

I forgårs aftes blev jeg færdig med at strikke kant på det dominosjal jeg var ved at strikke før, under og efter strikkefestivalen. Det er strikket i tyk entrådet uldgarn fra Uruguay og jeg havde netop lige garn nok til at strikke kant, men men men - for det første så flanede den vildt meget og for det andet, så var den bare FOR MEGET. Så i går blev kanten trævlet op ude hos min mormor mens jeg var på besøg og hun spurgte så lige hvad jeg skulle have for det, for sådan et kunne hun da godt tænke sig.

Umiddelbart havde jeg jo glæder mig til at have det på til vinter, men på den anden side set, så er jeg da lidt stolt af at min mormor på 80 gerne vil købe det, så hvis hun vil betale garnprisen så er det ok med mig - og hvis hun ikke vil, så får hun det sgu i julegave. Jeg kan jo altid strikke et nyt - måske af noget andet garn. Min mormor er til de samme farver som jeg, blå og grønne mest, så der er ikke noget at sige til at vi begge er så vild med dette sjal.

Så følger jeg ellers debatten på gruppesiden ang. strikkefestival, hold op hvor er jeg glad for at vi er ovre vores del af det - for hold da op det er svært at gøre alle tilfredse, INTET synes at kunne leve op til sidste års festival i Silkeborg. Det var også uden al tvivl en suveren weekend sidste år. Dog brød jeg mig ikke om at sove på 6 sengs værelse, da vi alle har forskellige måder at tage hensyn på, så et dobbeltværelse der blev delt med Sus som jeg har sovet på værelse med mange gange til forskellige kniplekurser, det var bare helt fint - vi kender hinanden og tager hensyn. For mit vedkommende var det første gang jeg var til strikkefestival og pånær værelser, så lå alt på samme etage, maden var bedre - jeg synes selv at aftensmaden var lidt kedelig og alt for fed i Svendborg, og i Silkeborg kunne rygerne sidde udenfor og vi der så også ville være udenfor blev ikke så generet af røgen. Jeg hører til dem, der ikke kan få vejret når jeg sidder i et røget lokale, jeg får ondt i halsen, øjenen løber i vand og det er i det hele taget en plage for mig. Så jeg var da ked af at jeg ikke fik snakket mere med rygerne, men nogle af dem, var flinke til ind i mellem at blande sig med vi andre inde i den røgfri opholdsstue. Jeg har bare ikke helbred til at gøre det modsat.

At vi ikke kunne have det hele på een etage var ski.. træls, men desværre kunne det ikke lade sig gøre. Havde der været 30-40 mere der meldte sig så havde vi ikke været nødt til at skulle udenfor for at komme i supermarkedet om aftenen. Vi burde have sat åbningstider på - det troede jeg fejlagtigt at sælgerne selv kunne klare, men det blev ikke så godt, så nogen gik forgæves til døren og mukkede lidt over at der var "lukket" når man nu gerne ville bruge penge.

Alt i alt synes jeg det var en god festival, men alligevel så sidder der en lille torn og gnaver. Jeg ved godt jeg er MEGET følsom overfor små bemærkninger og kommentarer og vælger også at sige til mig selv at det altså ikke kunne blive bedre - og så er det bare om at glæde sig til næste år, det er noget af en opgave at forsøge at gøre så mange tilfredse som muligt og umiddelbart tror jeg der er 75 forskellige meninger om hvordan en rigtig god festival skal være, og man kan jo ikke gøre alle tilfredse alligevel. Nu vil jeg sætte mig i stolen og vente på at tv-reparatøren kommer og ser på vores TV + parabolmodtager + senderen af parabolsignalet til børnenes værelser - hele 3 ting fungere ikke optimalt i øjeblikket - møgirriterende!!

Ingen kommentarer: