08 oktober 2006

Spindetræf i Ølufvad

Lørdagen blev startet hjemmefra kl. ca. 8.10 i Sus' bil. Den blev læsset med rokke og fibre og afsted gik det, jeg kørte mens Sus strikkede løs på Zig Zag og 1 time og 5-10 min efter holdt vi hos Naturværkstedet i Ølufvad, hvor dagens spindetræf løb af stablen.
Jeg tror vi var ca. 30-35 personer, så der var godt gang i rokkene og snakken. På et tidspunkt kunne jeg nærmest ikke tænke, fordi alle simpelthen snakkede løs og det var bare så hyggeligt. Der var også lidt fristelser rundt omkring i hjørnerne. I det ene hjørne var Lillin Villadsen fra LIVISTRIK som havde en rigtig lækker vendekåbe strikket i dobbeltstrik. Desværre var den endnu kun lavet i størrelse M så den kunne jeg ikke passe - ellers havde jeg nok købt et kit. Hendes hjemmeside er heller ikke oppe at køre endnu, men det kommer vel. I et andet hjørne holdt Uld og Hobby til. Hun havde en masse lækre fibre, men der var ikke lige noget der skulle med hjem derfra. Hendes hjemmeside virker til gengæld og hun har minus 10% i hele oktober måned.

I det sidste salgshjørne var Karin med hendes hjemmefarvede FLOTTE fibre. Her ses hjørnet, hvor Kirsten, Ute, Karin og Elin får sig en snak. Og som sædvanlig kunne jeg ikke tage hjem uden nye fibre og andet godt, så her er nogle billeder af det jeg købte med hjem.
Først 600 g. merino i blå og grønne nuancer fra Karin - hun forstår altså lige at sætte farverne sammen så jeg ikke kan stå for dem.

Inde i Naturværkstedet kunne man købe mange forskellige ting - brugskunst, smykker og lys. Jeg faldt for et nyt krus samt to får mere til min samlig. Jeg har efterhånden også en del specielle krus - jeg køber næsten altid et når jeg er på ferie. Da vi var på Bornholm købte jeg to og i Blåvand i vinterferien fandt vi et keramikerværksted med det sødeste blå krus med gråspurve på. Så dette grønne lidt skæve krus passer fint ind i samlingen og jeg glæder mig til at drikke te af det.

Efter vores frokost kom Birthe P fra Garngalleriet og fortalt om hvordan hun laver effektgarner og hun havde også lige lidt fibre med og hvad farve tror I jeg købte? ja nemlig blå nuancer. Jeg kikkede på dette bundt med 200 g lige fra hun lagde det frem - men jeg havde jo købt - så jeg skulle ikke have mere, vel! Men så blev det til at hvis det stadig var der når vi var ved at skulle slutte, ja så måtte jeg godt købe det, og gæt hvad der lå der stadig - så op med pungen - man har vel en rygrad som en elastik - men jeg er vild med farverne og regner med at bruge det til et tørklæde af en art.

Ingen kommentarer: