04 oktober 2006

Strikkefestival

Dette billede er vist indbegrebet af strikkefestival: en masse kvinder der sidder og snakker og strikker og udveksler erfaring. Nogen skal have lidt hjælp til enten en teknik eller en opskrift og der er altid lige nogen der ved hvad man skal gøre. Det er bare så HERLIGT og man bliver helt høj af det. Hvad strikker du?, hvor har du den opskrift fra? hvordan gør du det? dette er nogle af de sætninger der flyver rundt i lokalet og alle er bare så glade og rare at være sammen med.

Grunden til ikke at deltage i strikkefestivalen er for mit vedkommende nærmest ikke eksisterende. Det skulle være meget meget meget vigtigt for at jeg ikke hellere ville til festival, og jeg glæder mig allerede vildt til næste år. Da skal vi til Sjælland og jeg er meget spændt på hvor det bliver og hvilke workshops der bliver.

Mine indkøb på festivalen er at se på dette billeder pånær een ting. Jeg købte et strikkekit hos Lene Høxbro til denne model i blå og grønne farver. Den kommer med posten een af dagene og jeg glæder mig vildt til at komme i gang. Efter jeg deltog i workshoppen med Vivian Høxbro har jeg været bidt af en gal dominostrikkepind hihi..

Jeg påtænker også at starte med Marimekko på et tidspunkt. På festivalen strikkede jeg på et sjal i dominoteknik i noget tykt garn fra Uruguay. Jeg er nu færdig med det, men kanten bliver pillet op igen og strikket om. Jeg gjorde som opskriften sagde, men det fylder for meget, så det flaner en del og det gider jeg ikke finde mig i, så jeg trævler bare op igen. Hellere lave det om nu og så glæder mig endnu mer over resultatet, så det billede må vente lidt endnu.

Jeg har jo noget med kurve - det kommer ikke bag på Christa og Sus tror jeg - Christa lider af samme sygdom. Men 3 kurve blev det til samt noget Lang Bébé Color i blå og sort, lidt bordaux Kasmir/merino blanding og noget gråblå bomuld, lidt cowboybuksefarvet Kauni, lidt mørkeblåt lækkert garn fra Ingeborg - måske til et sjal - hun har gudskelov mere af det og til sidst det allerbedste: et fed af Danas hjemmespundne sjalsgarn. Det er i bordaux, orange og røde nuancer og der er ca. 1400-1500 m i det og det bliver helt bestemt til at Shetlandssjal af en art. Jeg vil gå på jagt efter opskrifter.

Jeg havde jo sparet en del sammen og jeg har brugt meget, men ikke det hele, så jeg startede min opsparing til næste år med at smide 7-800 kr i min sparegris. Ikke så tosset endda.

Ingen kommentarer: