19 juli 2007

Opdatering 19. juli

Så er Magga startet på kontoret. Hun afløser Jane, som valgte at søge andet arbejde lidt tid efter jeg startede mit vikariat i Ringe. Hvor er det skønt at få en at snakke lidt med igen. Jeg har forsøgt at sætte hende lidt ind i det, som jeg vidste noget om, og ellers må hun spørge Jane på lørdag, hvor de mødes for at Magga kan blive sat ind i arbejdsgangen.

Men nu kan vi da sidde og snakke lidt ind i mellem, det har jeg godt nok savnet mens jeg har været på kontoret alene. Nu i ferietiden er der ikke mange telefoner der ringer og ikke mange bilag at postere, så det er rigtig rart at kunne snakke lidt med Magga. Hun er rigtig sød og nem at tale med. Jeg surfer stadig en hel del på nettet og følger med i Tour de France på live update.

Hjemme har vi fået pillet radiatoren i entreen ned, brækket loftet ned i entreen og flyttet Jørgens kuglepinde. I aften kommer turen til den dragkiste, der står hvor fryseren skal flyttes hen. Hen ad vejen, skal vi nok få skik på det, men det bliver da en "rodet" affære inden vi er færdige.

I aftes var jeg på strikkehyggevisit i Årslev. Min moster, hendes svigerinde og jeg mødes en gang i mellem. Moster var meget imponeret over mit dominosjal fra Karen Noe, men da garnet kostede 400 kr, ville jeg ikke bare lige forære hende det sådan uden lige. Men gudskelov kom hun i tanke om at hun havde noget denimfarvet bomuldsgarn som vi så fandt ud af kunne bruges. Derefter fik hun et par dominopinde til låns, og så gik jeg i gang med at sætte hende ind i dominostrikningens mysterier. Første gang nåede hun een firkant og at slå op på næste. I aftes var hun bare nået vildt langt. Dejligt at se - jeg var imponeret og det var hun vist også selv...

Jeg er næsten færdig med Super Karla fra Karen Noe's nye sjalsbog, fik lavet en firkant og fandt derefter ud af at jeg skulle have haft lavet en trekant. Pillede op og strikkede så en trekant - men den bliver altså også pillet op. Jeg har strikket for stramt i det der bliver den øverste kant på sjalet. Ærglig' ærglig' - men sådan går det. Så jeg var nået lige så langt da jeg gik i aftes, som da jeg kom. Men jeg vil hellere pille op og så få lavet noget der bliver godt. Jeg glæder mig til jeg er færdig, så jeg igen har noget at vise billede af, i stedet for "bare" at skrive indlæg uden billeder.

Ingen kommentarer: