16 juli 2007

Så er byggerodet startet på matriklen

Selvom Jørgen går sin travleste tid i møde, nemlig bærsæsonen, hvor han mest kører aften og nat og tit ikke kommer hjem og sover pga manglende køretid - så startede vi i går på den helt store tur i stuen.

Vi har en vinkelstue, hvor den ene ende er delt i to. Den ene side fungerer som kontor. Ved siden af - et lige så stort rum har vi vores "fine" entre, som ingen nogensinde bruger. Jeg har længe ønsket at lægge entreen til kontoret, da det er blevet for småt efterhånden.

Nu sker det altså. Vi har bestilt en jernbjælke til at støtte den bærende væg som vi river ned. Så væggene mellem gang og kontor og gang og stue ryger ned om et par uger. Inden da skal vi have flyttet alt i kontoret og gangen. Da vi på et tidspunkt skulle have ny fryser og den gamle ikke var smidt ud endnu, blev den nye placeret i entreen og der har den så stået siden. Derudover står der et reolsystem med Jørgens kuglepennesamling. Begge dele skal vi nu finde plads til andre steder. Puha det bliver hårdt. Datteren var hjemme og pakke det sidste fra hendes værelse i kasser her i går, så nu skal vi bare have fundet plads i pulterkammeret til kasserne, indtil hun en gang får mere plads.

Så kan jeg komme i gang med at få indrettet min "rokkestue" - men jeg har på fornemmelsen at jeg bliver nødt til at dele værelset med vore gamle dragkiste. Den står nemlig under trappen, hvor vi nok bliver nødt til at sætte fryseren, da det rum DEN egentlig skal stå i, snart også skal renoveres og dumt er det jo at skulle flytte den flere gange.

Vi fik også flyttet alle møblerne i kontoret hen i den anden ende af stuen. Det værste var alle ledninger - netværkskapler, telefonstik, router, firewall, osv. Men det lykkedes Jørgen at få dem til at nå hen i den anden ende af stuen og vi har så tapet ledningerne fast til gulvtæppet for ikke at falde over dem. De skal jo føres tilbage igen når det nye kontor er færdigt. Men det var ret vigtigt at Jørgens computer blev sat til igen, for vi havde taget computeren fra INDEN jeg fik lavet løn og skrevet grisesedler ud til i dag - smart ikke??

Men alt virkede upåklageligt efter flytningen - men vi fandt da ud af at der er rigtig rigtig mange stik der skal bruge strøm på sådan et kontor. Lidt flere end vi egentlig troede.

Jeg tilbragte også lidt tid i det ene pulterkammer ovenpå, hvor vi gemmer vores papirer til firmaet. Der blev sorteres og båret ned og indholdet af mapper helt tilbage til 1994 blev tømt ud på et bål, så nu har vi kun stående fra og med 2002. Det har vi længe truet med at skulle gøre, men sålænge der var plads, så gik det jo fint med at blive ved med at sætte nye mappe på fjernlager. Men hold da op - vi skal ikke købe nye mappe i flere år. Vi fik rigtig mange tømt ud.

Alt i mens alt dette skete, så jeg jo også Tour de France - hold op hvor jeg tager hatten af for Michael Rasmussen. Så flot en præstation havde jeg alligevel ikke turdet håbe på at han kunne levere. Jeg følger troligt de næste etaper også og krydser fingre både for Michael og for CSC. En skam med Stuart O'Grady - jeg krydser fingre for ham. En så træls måde at slutte TdF på.

Ingen kommentarer: