12 juli 2007

Telefonen ringede kl. 3.34 i morges...

I morges kl. 3.34 ringede telefonen. På vej ud i køkkenet, når jeg at tænke - bare Martin nu ikke er kørt galt. Han har de sidste 3 dage været afløser på en skraldebil i Lunde og har kørt 40 min på knallert hver morgen og mødt kl. 4.00.

Men i morges, da han ville tanke benzin, ville automaten ikke tage hans pengeseddel og så er gode råd jo dyre når man kører på dampen......

så gudskelov ringede han til mig og jeg strøg ud af døren, i trusser og jakke - MED mit benzinkort. Aldrig har jeg kørt de 10 km til Vissenbjerg SÅ hurtigt. 110 fik den ud af lige landevej - knægten har det jo som mig - vil nødig komme for sent.

Han fik kortet, tankede og inden jeg fik startet bilen igen, så var han kørt, og derudad gik det. Det lykkedes ham kun at komme 10 min for sent, men netop samme dag sov en af de andre også for længe. De ringede til ham kl. 4.30 og han mødte først op kl. 5.30. Men Martin var jo ikke kommet så langt uden benzin alligevel, så godt nok at jeg lige kunne komme hjem og sove lidt inden vækkeuret ringede kl. 6.10. Det tog sin tid at falde i søvn, men det lykkedes.

Nu er der set Tour de France, handlet ind, spist og så er jeg klar til CSI kl. 20.00 på kanal 5 - det er en af mine yndlingsserier og jeg glæder mig til hvert nyt afsnit. Selvom det er genudsendelse nummer 3 eller 4 - så er der stadig mange afsnit jeg ikke har set og Jørgen er ikke hjemme før sent - så fjernsyn, et krus te og mit strikketøj indenfor rækkevidde, så kan aftenen komme an.

Ville også lige have hængt vasketøj ud - men jeg havde glemt at tænde for vaskemaskinen og så er der jo ikke andet at gøre end at vente med at hænge op til i morgen og da lover de byger. Tisse-irriterende....

Ingen kommentarer: