03 januar 2009

Kniplingslommetørklæder

Meget tidligt i morges, efter at have været på toilet, sådan liiiige før jeg faldt i søvn igen, kom jeg i tanke om at jeg havde sat mig for at sy stof i mine lommetørklæder her i juleferien. Så hvis det skulle være, så skulle det være NU.

For det første har jeg 3 stk. liggende som jeg har lovet en tidligere kursist at sy stof i for - og hun har betalt - derudover havde jeg endnu et som jeg skulle lave for en kursist, samt 3 af mine egne. Så efter morgenmad og diverse oprydning gik jeg i gang:

Som det kan ses på billedet er jeg her i fuld gang med at klippe stof og har så brugt dagen på at stryge, trække tråde ud og sætte stoffet på med nåle og nu er jeg næsten halvt færdig med at sy første lommetørklæde færdigt.

I morgen bliver de sidste forhåbentligt syet færdige. Læg mærke til vores allerførste spisebord, vi købte det brugt af gemalens moster og onkel for 26 år siden, det lever endnu - men på lånt tid i stuen i hvert fald. Vi har som sagt bestilt nye møbler og jeg glæder mig meget til de kommer. Men indtil de nye møbler kommer kan det godt bruges og efter da skal det ud på mit håndarbejdsværelse, så jeg har noget at sidde og arbejde ved derude. Det har der ikke været plads til længe pga ombygningen.

Så det er hvad min lørdag er gået med.

1 kommentar:

Tanja Bachmann Hansen sagde ...

Det er simpelthen så flot det du laver... Hvor er det du underviser henne? og er det for ældresagen. Grunden til jeg spørger er fordi jeg godt kunne tænke mig at lære at kniple, men har ikke kunne finde nogle kurser her på vestfyen eller omegn
P.S stor ros til din blog
mvh Tanja