02 januar 2009

Ville ønske det var overstået


Her sidst i 2008 har jeg haft fornøjelsen af at have menstruation hver 14. dag 3 gange i træk. Nytårsaftens morgen fik jeg det så igen - denne gang dog først efter 3 uger....

Min læge siger jeg skal have en gynækologisk undersøgelse om et par uger, for hvis jeg var ved at være i overgangsalderen ville det komme med længere intervaller ikke med kortere. Så jeg skal lige have checket om der er noget galt.

Jeg ville ønske man som 45-årig og sikker på man ikke skal have flere børn, kunne tage en pille og så var det overstået. Nu har jeg haft menstruation i 35 år og jeg GIDER ikke mere!!!!!!!! Jeg har det ad helvede til i 2 dage. Sover med håndklæde i sengen for at afhjælpe lækage, bruger flere pakker bind hver gang - det er sgu dyrt, jeg har mange smerter og det fosser bare ud i 2-3 dage før det bliver lidt mere normalt. Min læge vil have jeg skal have p-piller igen - men det vil jeg ikke. Har taget dem i mange år og nu er det slut med at fylde kroppen med de hormoner. Jeg må bare holde ud til jeg stopper "normalt".

Men så er det godt jeg kan sidde i sofaen og læse eller strikke. I øjeblikket strikker jeg mest sokker mens jeg kikker på en knipling jeg er i gang med. Men jeg gider ikke kniple i øjeblikket, sokkestrikning er meget nemmere når man har det ad H til.

For at bevise jeg da får lavet lidt håndarbejde ser I her et billede af et par færdige og et par næsten færdige sokker samt den knipling jeg burde arbejde på, når jeg nu først skal på arbejde på mandag... måske i aften.. hvem ved....

Men solen skinner, så alt er dejligt. Jeg er afhængig af solskin - det påvirker mit humør meget, hvis vi har alt for mange dage uden solskin.

3 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Jeg er helt enig med dig. Når man har nået vores alder og ved at man ikke skal have flere børn, så skulle man have lov at slippe!!!

Har en veninde, der fik rigtig god hjælp af en hormonspiral, men så er man jo i gang med hormoner igen.

karina nielsen rios, copenhagen, denmark sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
karina nielsen rios, copenhagen, denmark sagde ...

Denne knipling er rigtig flot. Hvad hedder denne teknik? Og hvor køber du dine smukke mønstre henne?
Var til kniplemesse for nyligt, på sjælland et sted, men synes mest det var Hanne Sonne som havde nogle smukke og interessante mønstre, så jeg er nysgerrig hvor du finder dine.