29 december 2010

Glædelig "bagjul" og godt nytår

Det er alt for længe siden sidst, jeg er ikke god til at holde fast i at blogge, men jeg vil forsøge at blive bedre i det nye år, og kan jo derfor lige så godt øve mig lidt. Jeg nyder sådan at læse andres blogge, måske kan nogen bare en gang i mellem have lidt fornøjelse af min.. vi får se. Jeg gør det nok mest for min egen skyld. Sådan lidt dagbogsagtigt.

Vi har haft masser af sne, vores vej er føget til masser af gange og mange biler har siddet fast. Når det er sagt, så skal jeg indrømme, at jeg simpelthen ELSKER snevejr, jo mere sne jo bedre, og jeg græder næsten når det bliver tøvejr, hvad de desværre lover nytårsaften. Her er et kik fra mit køkkenvindue ud på vejen. Det kan godt ses hvordan det fyger og hvor højt sneen er stakket op for at få vejen fri. Det er dog ikke kommunens skyld. De kom juledag om formiddagen og kørte en tur op og ned ad vejen, det er alt vi har set til dem. Nej, det er min mand og søn samt naboen der har gjort det hårde slid. Vi kan godt mærke der skal spares i kommunen og at vi "kun" bor på en D-vej. Hvis gemalen ikke havde en gammel udslidt rendegraver, så var der mange dage vi ikke kom nogen steder.

I øjeblikket er der stor efterspørgsel efter mine hjemmestrikkede sokker, min søn arbejder med at læsse autoværn af om natten midt på motorveje, broer etc. og det er ikke godt uden mors hjemmestrikkede, så han plager lidt for flere par. Ind i mellem har han været væk 3-5 dage i træk og så skal der være nogen at pakke i tasken når han tager af sted. Nu har svigersønnen, kusinens svigerfar, min fætters søn og min søn fået et par, så nu må jeg vel godt strikke lidt andet tænker jeg. Dette par er jeg lige blevet færdig med for et kvarters tid siden. Der mangler dog stadig lidt på billedet.

Nå, jeg vil gå i gang med at brænde det sidste af lysene på juletræet, så jeg kan få det "plyndret" i morgen.

Ingen kommentarer: